Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ölüm olmasaydı

Ölümden bahsetmek istiyorum biraz.Aslında ölüm olmasaydıdan.Elbette buna başlamadan önce ölümden konuşmam lazım.

Dünya o kadar büyük ki hafız; bi o kadar da değişik.Edebiyatta öyle hatta felsefe de ve hatta hayatın içindeki her şey o kadar değişik ki içinde olunca tam farkedemiyoruz sanki.Ne biliym ya da biz de bu boktan mekanizmanın bir çarkıyız da ödün vermiyoruz kendimizden.

Okuduğun en değişik satırlar hangisiydi hafız?Benim ki sanırım şu  "Öldür Allah sevmelere gidek".Beşir Fuad yazmış, kendi kanıyla ölümün şiirini.Bileklerinden başlamış Fuad önce yavaş yavaş akan kan, ölümü getirmiş ona ya da onu götürmüş ölüme.Sen nasıl anlamak istersen .Ama konumuz ne Fuad ağabey ne de ölmek.Tam tersi ya ölmeseydik ne olurdu hafız?
Ya ölmeseydik deyince aklıma hep "sen aydınlatırsın geceyi" geliyo.Serkan Keskin tam da şöyle diyo du "Bu hayatta herkesin bir derdi var Cemal. Benimki de bu. Ölemiyom be amına koyayım. Eyi bi şey sanıyon bunu demi? Herkesler öyle sanıyor ama gel bir de bana sor."Ama biliyorsun ki konumuz bu filmde değil.

Dünya'da kaç tane tam anlamıyla mutlu insan var acaba ya da tam anlamıyla mutsuz? Dünyanın her yeri o kadar kötü ki hafız bu kötülük kimi coğrafyada karşımıza mermi ile gelirken kimi bir söz ile geliyo ya da kas gücüyle ya da... Bu kötü dünya da ortalama 70 yıl duruyoruz ve toprağın altına gidiyoruz.Sonra belki bir papatya olarak dönüp bi kadını mutlu ediyoruz... Ama bu dünyanın kötü olduğunu değiştirmiyor.Her yıl dünyada yüzbini aşkın insan intihar ediyor.Neden? Kaçış yoludur belki de.En çabuk.En kolay.Zaman zaman en acısız.Zaman zaman da en acılı.

Ölmek aslında doğrudan din ile bağıntılı.Biz yaşayanlar bu dünyadayız evet.İntihar etmedik hala evet ; peki herkes mi mutlu abi bu kötücül dünyada anasını satayım? Zannetmiyorum ; intihar etmiyolar , etmiyoruz birçoğumuz etmeyecek çünkü ÖLÜM VAR. Bir son var.Bu kötülük bitecek inansı var insan evladında. Bİr nevi kaçış yolu ama bu sefer yolculuk uzun ve süresi kesin değil.Din ile bağlantılı evet çünkü din bize umut etme kabiliyeti veriyor.Ölüm de öyle.Ölüme inanmakta haklısınız çünkü ölüm sahiden var.Ölüm olmasaydı şairin de dediği gibi umut etme kabiliyetimizi alsalardı elimizden ben de gözlerimi açtığım yer de bu sefer beyaz gömlek içinde olurdum heralde ama sanırım gözlerimi kapatamazdım.Bakırköy'de doğumuşum ben hafız.

Rivayet odur ya Tanrı ile Şeytan arasında ki rekabetten yaşıyoruz bu dünyada.Bir nevi maç yani.Bizler de oyuncularız skor tabelasını biz değiştiriyoruz anlayacağın hafız.Bir süre önce kötülük 1-0 galip diyordum kendi kendime ; sanırım şeytan farkı açmaya başladı.Ama umut etme kabiliyetimiz hala var.

0 Comments :

Yorum Gönder